12 חוברות קומיקס ספיידרמן מומלצים

ספיידרמן מדיום שוטספיידרמן, דמות בידיונית שונה בעולם גיבורי העל, הביא איתו משהו שונה וחדש לעולם של מארוול. כבר מההתחלה, בהופעת הבכורה שלו ב-62,  אנחנו רואים איך הוא מתלבט אם הוא רוצה להיות גיבור על או לא ובהתחלה אפילו חושב לעשות את זה בשביל להרוויח כסף. כל זה הופך אותו לגיבור על מאוד נגיש, שקל להזדהות איתו. אז כן, הוא ילחם מול שדים, מפלצות, יצורים מכוכב אחר ועיתונאי מעצבן, הוא ימות ויקום לתחייה חזק יותר, ישכפלו אותו, והוא אפילו יאלץ לחשוף את זהותו האמתית בשלב מסוים, אבל יחד עם זה, הוא גם צריך להתמודד עם מחסור בכסף, בנות, להחזיק עבודה והחלטות גרועות שלו והכל תוך שמירה על חוש הומור מיוחד מאוד. אם אתם חדשים לעולם שלו, אז אחרי יותר מ-50 שנה, קצת קשה לדעת איפה להתחיל ולמצוא עשרה כאלה זה קשה במיוחד, אבל מיקדנו את הרשימה לאלה שלדעתנו כל מעריץ ספיידרמן, צריך להכיר.

Ultimate Spider-man

בשלב מסויין החליטו מארוול שזה יהיה  רעיון טוב להתחיל לספר את הסיפור של ספיידרמן מחדש בצורה מודרנית יותר. והאמת, זה בהחלט היה רעיון טוב. הסדרה מצליחה להבהיר לנו את המהות של ספיידרמן בדרכים שהסדרה המקורית אולי לא ממש הצליחה, בכך שהיא מצליחה להתעמק יותר במערכות היחסים של הדמויות וברעיון של של נער מתבגר, שנאלץ להתמודד עם עוד בעייה בנוסף לכל אלה שכבר יש לו. כבר באמצע הריצה, אתם תרגישו חיבור אמיתי עם פיטר פארקר והמסע שלו. Brian Michael Bendis עושה עבודה מעולה בכתיבת סיפור עם קצב מעולה ועומק רב ואיזון מעולה בין אקשיין, דרמה וקומדיה

Kraven Last Hunt

 

קומיקס אפל ומטריד בסגנון מושקע ואמין שלא רואים בכל קומיקס (ורק מהכריכה אפשר להבין את זה). ריצה בת חמישה חלקים של J.M. DeMatteis Mikeו- Zeck.go. היא מתחילה ב-Web of Spider-man 31 עם דיאלוג פנימי של קרייבן הצייד, אוייב ותיק של ספיידרמן,  שמרגיש את הזמן תופס אותו, וממשיך עם דיאלוג פנימי ועמוק במיוחד של פיטר פארקר, לאחר מותו של נד לידס, שמבין שבדיוק כמו קפטיין סטייסי, גוון ולידס שהלכו לעולמם בטרם עת, גם הוא בעצם בן תמותה ועלול למצוא את מותו בקרוב. אפשר לאמר שפיטר  עובר משהו שקצת מזכיר התקף חרדה. לאורך כל הסיפור ישנם  המון דיאלוגים פנימיים של הדמויות, שממש מנתחות את המצב הפנימי של הדמות ולא סתם מתארות את הסיטואציה. קרייבן מצליח לצוד את ספיידרמן וקובר אותו תחת האדמה, אבל בשביל שהציד יהיה מושלם, הוא צריך להתחזות לספיידרמן ולחיות כמוהו. אני באמת לא רוצה לפרט פה הרבה כי כל דבר יכול להיות ספויילר, אבל אם בא לכם ספיידרמן לא שגרתי וקליל כמו בדר"כ, אז אתם מוזמנים לקרוא את Kraven last hunt. מדובר בריצה שעד היום נחשבת לאחת מהטובות של ספיידרמן ובאמת, למרות שעברו יותר מ-30 שנה מאז הוצאתו, הוא עדיין מרגיש רענן וחדשני. 

לקנייה בטוחה באמזון

The Amazing Spider-Man: The Death of Gwen Stacy

מכירים את הסיפור של הנערה הנזקקת שגיבור העל, שמאוהב בה, מציל אותה? אז The Amazing Spider-Man: The Death of Gwen Stacy זה לא בדיוק זה. לא בהכרח הסיפור הכי טוב, אבל זה כן הפעם הראשונה שמארוול הראו שקומיקסים יכולים ליצור רגעים משמעותיים ורציניים. גוון סטייסי הייתה אהבתו הראשונה של ספיידרמן. אמנם מערכת היחסים ביניהם לא הייתה קרובה לרומן המושלם, אבל אי אפשר להכחיש כמה היא חשובה להיסטוריה של ספיידרמן, במיוחד הסוף. מותה של גוון סטייסי הרס את ספיידרמן, והיה בין הפעמים הראשונות שדמות משנה גדולה נהרגה. בסיפור הזה, שצוטט בסרט הראשון והאחרון, הגובלין הירוק נלחם מול ספיידרמן על גשר ג'ורג 'וושינגטון, בקרב המביא למותה של גוון, מושא האהבה של פיטר פארקר. סיפור מדהים ומרגש, שכתוב בצורה מאוד טובה. אין ספק, שמדובר בנקודת מפנה חשובה בחייו של ספיידרמן ובז'אנר הקומיקס בכלל. מותה של גוון סטייסי הראה שאף אחד לא בטוח לא משנה כמה הוא חשוב לדמות הראשית. כל מי שרוצה להכיר באמת את ספיידרמן חייב לקרוא את הסיפור הזה. בעיני לא רק אחד מהקומיקסים החשובים של ספיידרמן, אלא אחד מבין הקומיקסים המומלצים של מארוול. מומלץ לקרוא את The amazig spiderman #39,#40 מאותה ריצה, כדי להבין יותר טוב את הטירוף של הגובלין הירוק. 

לקניה בטוחה באמזון

Superior spiderman

דוקטור אוקטיפוס הופיע לראשונה ב"ספיידרמן המופלא" מס' 3, וומהר מאוד הפך לאחד הנבלים החשובים ביותר של ספיידרמן. הוא ייסד את השישייה המרושעת, ועם הזמן הפופולאריות עלתה כמעט כמוזו של הגובלין הירוק.

בריצה הזו דוק אוק מחליף את פיטר פארקר בגופו שלו הגוסס. ריצה בת 31 חוברות שכתב Dan Slott. הריצה יצרה רעש רב כשהודיעו לראשונה שדוקטור Otto Octavius הולך לקחת את התפקיד של פיטר פארקר. המוות הוא טוויסט נפוץ בעלילות קומיקס של גיבורי על, ואפילו ספיידרמן כבר היה מת במשך כמה שבועות, אבל בניגוד למקרים קודמים, פה גופתו של פיטר פארקר נגנבה על ידי אחד הנבלים הגדולים שלו, אז לא פלא שזה ממש, אבל ממש, הרגיז הרבה מעריצים. עם זאת, היום הריצה הזו הפכה לאחת הקלאסיקות המוערכות ביותר של ספיידרמן והיום אפילו מקבלת סדרת המשך. היופי בסיפור הזה שהוא לא רק עוד סיפור אפל על נבל שמתשלט על הגיבור, אלא הוא סיפור חזרה למוטב של Octavius וזה יפה לראות איך הוא מסתגל לאט לאט לרעיון של להפוך לגיבור ולא נבל.
האיורים של Ryan Stegman, Giuseppe Camuncoli, Humberto Ramos ועוד כמה שבטח שכחתי, מצליחים לתרום לעולם האפל של ספיידרמן שנוצר פה, למרות שמידי פעם הדמויות נראות קצת מוגזמות.

לקנייה בטוחה באמזון

Amazing Spider-Man vol.2 (1999-2013)

הסיבה שאני ממליץ על הווליום הזה היא כי מחוברת 30 זו יכולה להיות נקודת כניסה מעולה למי שלא רוצה להתחיל עם הסיפורים הישנים. פיטר פארקר רווק שוב ולראשונה הוא נתקל בשאלה שהופכת את עולמו 360 מעלות: האם הרדיואקטיביות היתה זו שהעבירה לפיטר פארקר את הכוחות שלו או העכביש עצמו לפני שהרדיואקטיביות הרגה אותו? השאלה הזו נשאלת ע"י דמות חדשה בשם Ezekiel, אדם עם כוחות זהים לשל פיטר פארקר ושיודע עליהם יותר משפיטר פארקר יודע. באומניבוס זה אנחנו גם פוגשים לראשונה את Morlun, אחת הדמויות החזקות ביותר בעולם של מארוול, כשהכוח העיקרי שלו הוא לשאוב את אנרגיית כוח החיים של יצורים חיים אחרים, כשאנרגיית החיים שהוא הכי אוהב היא כמובן של אנשי העכביש. Morlun יהיה גם הטריגר שיקפיץ את כל הספיידרמנים בסיפור של הספיידרוורס.

The Kid Who Collects Spider-Man

קומיקס זה נבחר לאחד מ "10 סיפורי ספיידרמן המובילים בכל הזמנים" על ידי Wizard ונחשב לאחד מסיפורי ספיידרמן האהובים ביותר. הוא כמעט מופיע בכל אוסף סיפורים של ספיידרמן ולמרות הפשטות שלו, הוא מצליח לרגש ולהבהיר לנו את התכונות של פיטר שמדרבנות אותו להיות גיבור על. הסיפור נכתב ע"י Roger Stern והוא מספר על מעריץ צעיר של ספיידרמן בשם טימותי "טים" הריסון שפוגש את הגיבור שלו. טים הוא מעריץ הספיידרמן הגדול בעולם והוא אסף כל מאמר עליו וכל דר שבעצם יש עליו. כשהוא זוכה לפגוש את ספיידרמן, השניים מנהלים שיחה על הקריירה הארוכה של ספיידרמן, כשבמהלכה טים שואל כל שאלת מעריץ שאפשר לחשוב עליה.
כשספיידרמן עומד לעזוב, טים שואל אותו מי הוא באמת.

The Spiderman Life Story

Spider-Man: Life Story היא מיני – סדרה מ-2019 בת 6 פרקים, שנכתבה ע"י Chip Zdarsky האגדי. הסיפור מתחיל ב-1966 כשספיידרמן קיים כבר 4 שנים והסיפור מנסה לבדוק מה היה קורה אם ספיידרמן היה מתבגר לאורך השנים ולא נשאר תלמיד בתיכון רוב הזמן. הסיפור ממשיך עד גיל 53.

מדובר בסדרה מוגבלת יוקרתית, שהיתה גם חלק מחגיגות ה-80 שנה למארוול, לקחה על עצמה לספר את כל ההיסטוריה של ספיידרמן מההתחלה ועד הסוף, מול אירועי המפתח של העשורים בהם הוא חי, כשלאורך כל הדרך נשאלת השאלה "מהי המשעמות האמיתית של "אחריות גדולה". אם אתם חדשים לספיידרמן, אתם עדיין תהינו מהסיפור, למרות שאולי תפספסו חלק מהניואנסים הקטנים.

האיורים של מארק באגלי מדהימים כרגיל. סצנות האקשיין יוצרות תחושה של קאטים מהירים בסרט. חוץ מזה שהסיפור היה קצת דחוס הוא גם קצת היה לי מוזר כי הם בעצם שינו את כל העלילות שאנחנו מכירים – ספיידרמן נשוי לגוון, הגובלין לא הרג אותה, דוקטור אוקטיפוס הוא טוב. עם זאת, "The spiderman life story" שואל את כל השאלות הנכונות ועונה עליהם בצורה מכבדת. יש פוטנציאל להיות קלאסיקה של מארוול. זדרסקי ממשיך להוכיח את עצמו כאחד מהכותבים החזקים והיצירתיים ביותר של מארוול.

לקנייה בטוחה מאמזון

Amazing Fantasy #15 — 1st Appearance of Spider-Man

אז לא הרבה יודעים, אבל ספיידרמן התחיל כסיפור בתוך החוברת Amazing Fantasy ולאור ההצלחה המהירה קיבל חוברת משלו. לפני ש-Amazing Fantasy #15 הציג את ספיידרמן, לגיבורי מארוול היו הרבה מן המשותף. הגברים היו בדרך כלל הישגיים בתחומם, כאשר לפיד אנושי היה החריג היחיד בספירה זו, והנשים היו כולן חברות שהובאו לגבורה על ידי הגברים בחייהן. ספיידרמן לא היה כזה. פיטר פארקר היה ילד חנון מקווינס. אנשים צחקו עליו, מעולם לא היה לו כסף, ובנות לא אהבו אותו.אין ספק שכבר מההתחלה רואים כוונה ברורה לשנות את הצורה שבה אנחנו תופסים את גיבורי העל. בפעם הראשונה הגיבור הוא נער מתבגר, שבנוסף להכל הוא לא סגור עד כמה הוא רוצה להיות גיבור על.  אם מתחשק לכם לקרוא על ספיידרמן בזמנים שהוא פשוט היה תופס נוכלים בשכונה, מומלץ לקרוא את העותק הזה שנקרא Amazing Fantasy #15 — 1st Appearance of Spider-Man. ואם אתם רק מתחילים להכיר את ספיידרמן, כדאי להתחיל פה. העותק הוא אוגדן המאחד את עשרת החוברות הראשונות והוא יזכיר לכם למה התחלתם לאהוב קומיקסים מלכתחילה.

לקניה בטוחה באמזון

Spider-verse

החוברת שהציגה לראשונה את הרעיון של ספיידמנים שונים ולא בגלל שכפולים. אירוע מעולה המכיל בתוכו קרוסאוברים של סיפורי ספיידרמן שונים. זה סיפור מסובך שמנוהל יפה ע"י Dan Slott שכתב אותו. מישהו מפלס את דרכו ב- multiverse ומשאיר אחריו שובל של עכבישים מתים! כאשר Superior Spider-Man מתמודד עם האויב הזה בעתיד, ספיידר גירל של MC2 מוצאת את עצמה מותקפת! בכל העולמות המקבילים ספיידרמנים נפגעים.

הצוות הגדול של האנימטורים (11 יוצרים שונים) עושה עבודה מעולה ונראה שהפעם הצוות לקח את האיורים לרמה חדשה, בעיקר עם כל סגנונות האנימציה שהוא מכיל. לא תמצאו רגע משעמם אחד בכל 700 העמודים של הספר והוא אפילו ישאיר אתכם עם טעם של עוד. לא חייבים להכיר את כל הדמויות וסיפורי הרקע שלהם, אבל אם נשארתם עם טעם של עוד, מומלץ יהיה לקרוא גם על ספיידרמן 2099, ספיידר-גוון והשאר.

לקנייה בטוחה באמזון

Back in black

(Amazing Spider-Man 539-543, Friendly Spider-Man 17-23  ו- annual)

Spider-Man: Back In Black הוא מבט נהדר על חייו של פיטר פארקר לאחר מלחמת האזרחים של מארוול,שוהובילה אותו לכמה מהמקומות האפלים ביותר בקריירה שלו בתור ספיידרמן. הסיפור נכתב על ידי ג'יי מייקל סטרצ'ינסקי ופיטר דיוויד עם איורים של רון גארני, טוד נאאק, רונן קליקט וקולין דורן והוא עוקב אחר אירועי מלחמת האזרחים של מארוול, כאשר פיטר סופסוף נשבר אחרי כל מה שעבר שם והוא עוטה את התלבושת השחורה שלו בעקבות מתנקש, שיורה בדודה מיי, לאחר שנשכר על ידי הקינגפין. הסיפור המרכזי בחלקו של סטרצ'ינסקי מתאר את פיטר כמי שבוחר בתחפושת השחורה כדי לייצג את הדרך האפלה יותר שהוא נוקט בחיפוש אחר נקמה עבור דודה מיי תוך שהוא נאבק לשמור עליה בחיים. שיתוף הפעולה הגאוני של פיטר עם פלינט מרקו, איש החול, כדי להציל את אביו של מרקו שהורשע בטעות בהריגת אדם, מראה על חשיבה יצירתית במיוחד ולבסוף, קו העלילה השנתי של דיוויד מתמקד בחייו של סנדמן מנקודת מבטו שלו. 

Last Remains

לא הייתי מגדיר את הסיפור הזה כקריאה הכרחית, אבל בהחלט יש פה נסיון מעניין ליצור סיפור מורכב מאוד עם הרבה דמויות. בסיפור הזה, שנכתב ע"י ניק ספנסר, אנו נחשפים למגרעות של פיטר פארקר. פיטר פארקר הוא אדם טוב, אבל בניגוד לקפטן אמריקה, ת'ור או אפילו טוני סטארק, לדמות שלו יש גם צדדים חשוכים יותר. אנחנו רואים אותו עושה טעויות, מתחמק מאחריות, מתנהג באנוכיות ואפילו מפסיד די הרבה בקרבות. Kindred – הנבל המסתורי שפוקד את חייו של פיטר פארקר מהצללים – עולה על הבמה בפעם הראשונה וספיידרמן לא מוכן לזה ואפילו עזרתו של אחד מבעלי בריתו הוותיקים ביותר – דוקטור סטריינג', הקוסם העליון, לא עוזרת. אם אתם מעריצים של מיילס מוראלס, סילק, ספיידר-וומן ו-Ghost-Spider, תהינו לקרוא על הפעם הזו שהם כולם חברו יחד וגם ל-Sin-Eater יש סצנות מגניבות שמצדיקות את הקריאה.

לקנייה בטוחה באמזון

Amazing Spider-man #700 Final Issue

אני יודע. מוות של גיבורי על כבר מזמן נהיה עניין פעוט ושגרתי, אבל אני מבטיח לכם שהאפקט הרגשי שתחוו מ-Amazing Spider-man #700 Final Issue, יהיה לא פשוט.  סיפור עצוב במיוחד עם הרבה טלטלות רגשיות ואיורים מרהיבים. בסיפור הזה כל מה שיכול להשתבש, משתבש. הסיפור לא מצריך ממש קריאה מוקדמת. כלומר, אם אתם מכירים את הדמויות הבסיסיות שמלוות את ספיידרמן, אתם אמורים להיות בסדר, אבל מומלץ לקרוא עוד סיפורים מהסדרה של -Ultimate Spider-Man , כי הקונטקס פה יעזור ליהנות אפילו יותר מהסיפור והאמת שסדרת Ultimate Spider-Man היא ממש מעולה.

חוברת קצת יקרה, אבל שווה במיוחד ולא רק בגלל הכריכה המדהימה הזו. אם אתם מעריצים של ספיידרמן, אתם צריכים את החוברת הזאת באוסף הקומיקסים שלכם.

לקניה בטוחה באמזון