6 חוברות קומיקס תור מומלצים

ת'ור הוא לא עוד דמות קומיקס – הוא אל ממשי מהמיתולוגיה הנורדית ולמיתוסים האלה הייתה השפעה לא מבוטלת על הסיפור שלו בקומיקסים של מארוול. לא סתם תור הוא דמות אהובה על מעריצי מארוול -זו דמות אצילה ועוצמתית, שתמיד מוכנה לקרב ולהגן על אחרים. כמובן שת'ור הוא גם אחד המייסדים הנוקמים. אבל מעבר לכל זה, יש את הסיפורים ואלה לא סיפורים רגילים. בניגוד לגיבורים האחרים של מארוול, שתמיד הוצבו ברחבי ניו יורק — תור לוקח את הקורא לעולמות אחרים- אסגרד כמובן, אך גם עולמם של הריגליאנים החייזרים, אגו הפלנטה החיה ומבט מרתק מאוד לתוך כוכב הלכת Taa – שממנו הגיע גלקטוס. הסיפורים של ת'ור הם אפיים עם הרבה אקשן, דרמטיים ורומנטיים. ראינו אותו מאבד את הפטיש שלו ומשיג אותו חזרה וראינו אותו נלחם למען אסגארד, ראינו אותו מגורש מאסגארד על כך שהיה לא ראוי (מה שיצר שרשרת אירועים ששינו את היקום של מארוול), אבל יש עוד הרבה סיפוריים ראויים ובפוסט הזה נסקור את אלה שכדאי לכם להכיר בין אם אתם מעריצי ת'ור חדשים או ותיקים.

Thor: The Mighty Avenger


Thor The Mighty Avenger זה אוסף סיפורים קצר שנמצא מחוץ לכל ההמשכיות של הסיפורים אחרים ולכן הוא טוב למי שרוצה להתחיל להכיר את הדמות של ת'ור, אבל גם מי שמעריץ אמיתי של הדמות יהנה ממנו מאוד.  האיורים של  Chris Omni's פשוטים ומעולים, בעיקר בצורה שבה שמביעים יפה את המהות של הדמות וגם את הגיחוך שבה, ריצה מעולה בה  ת'ור בוחן את כוחו מול תת-ימינר, לומד מדוע גורש מאסגארד, נלחם בסין פאנג פום, משתלט על רובוטים משתוללים ונלחם זה לצד זה עם איירון מן בפעם הראשונה!  ובמרכז הכול עמדה מערכת היחסים המתפתחת במתיקות של ת'ור וג'יין פוסטר, שהדינמיקה בינהם מעולם לא נכתבה טוב יותר.

לקניה בטוחה באמזון

The Surtur Saga


סיפור שרץ בשנים 1984-85 ונכתב ע"י וולט סימונס. כתבתי עליו כבר בעמוד של מארוול קומיקסים מומלצים, אז אני ממליץ לקרוא את מה שכתבתי שם, אבל בכללי אפשר לומר בהחלט שוולט סימונס לוקח את הדמות של ת'ור לרמות שטרם נראו עד אז ברמת הסיפור והאיורים

God of Thunder

אהרון החל את עבודתו על ת'ור עם סדרת God of Thunder בשנת 2012. לגור, קצב האלים, נמאס שבני האדם תלויים באלים והוא מחליט לעשות משהו בעניין.אלים נעלמים מעידנים שונים ובני האדם, המאמינים שלהם, נותרים לבדם. הסיפור קופץ בין העבר, ההווה והעתיד כאשר ת'ור של כל אחד מהעידנים, מתמודד עם המפלצת. אנחנו זוכים להכיר את ת'ור של העבר לפני שהיה 'ראוי', תור של ההווה והמלך ת'ור של העתיד. הסיפור מכיל גם את אחד האויבים הגדולים של ת'ור -Malekith, במרדף שמתפרס על 9 הממלכות ומגיע גם לכדור הארץ.

סיפור מורכב ומפותח, שמציג לנו ת'ור בוגר יותר/ כבר מהכריכה המדהימה של Ribic, אפשר להבין שמדובר באחת מהריצות הטובות ביותר של ת'ור. זוהי נקודת מבט מיוחדת על אלוהי הרעם, שלומד להכיר במערך הכוח שלו ובמעגלים שבהם הוא נע, כשהוא לא קשור לכדור הארץ, תוך שמירה על קשר רגשי. מומלץ מאוד.

לקניה בטוחה באמזון

The Ballad of Beta Ray Bill

(Thor #337-340)


גם החוברת הזו מומלצת למי שמתחיל את צעדיו הראשונים בקומיקס של ת'ור או בקומיקס בכלל. ההופעה הראשונה של בטא ריי ביל הפכה את כל הקלפים לגבי ת'ור ובעצם הוספיה גיבור חדש למיתולוגיה. בריצה הזו,.האיורים של וולט סימונסון מדהימים ועם המון צבעים והבעות הפנים מושלמות.

עם הסיפור הזה, תור הפך ליותר מסתם גיבור יחיד, אלא לאידיאל הרואי. ביל הפך לתזכורת של ת'ור שהוא צריך להמשיך לשאוף להיות הגיבור הטוב ביותר שהוא יכול להיות למרות התנהגותו החצופה ולעיתים אימפולסיבית.

לקניה בטוחה באמזון

The Death of the Mighty Thor

טוב, אז אי אפשר להראות רשימת ריצות מומלצות בלי ריצה הכוללת את המוות של הדמות הראשית, אז הנה זה קורה גם פה. ג'ייסון אהרון מסיים את הסיפור על תקופתה של ג'יין פוסטר בתור ת'ור האדיר, כאשר מלחמת הממלכות ממשיכה להשתולל. הסרטן של ג'יין מתדרדר. אודינסון ואחרים מבקשים ממנה לשים בצד את דרכי הרעם עד אחרי הטיפולים הכימותרפיים. ד"ר סטרנג' מסביר לה' שבכל פעם שג'יין עוברת לצורת הת'ור שלה, מיולניר מנקה את הכימותרפיה מהמערכת של ג'יין. עם זאת, בעוד ג'יין נאבקת עם ההחלטה לשים בצד את מלחמתה כדי להציל את חייה, האויב הקדום של אסגארד, המנגוג, חוזר להרוס את אנשיו של אודין. מהר מאוד מתברר שרק ג'יין ומיולניר יכולים באמת להביס את המפלצת גם אם זה אומר להתמודד בדרך עם מותה של ג'יין.

סיפור מדהים שמרגיש כמו מכתב אהבה לתקופה שמסתיימת ובדרך מלמד אותנו על החשיבות של להמשיך להילחם, גם כשהכל נראה אבוד וגם קצת על ענווה. סיום מושלם לגיבור ראוי.

לקניה בטוחה באמזון

Thor Epic Collection: To Wake The Mangog

הסיפור של מנגוג נחשב לאחד הגדולים של סטן לי וקירבי לאחד מאלה שהגדירו את תקופת הזוהר של מארוול (יחד עם ה-Fantastic Four כמובן). מהדורה זו אוספת את Thor #154-174 ובעמודים אלו אולי כמה מהפאנלים המרתקים ביותר מבין הכותרת הזו – מכיוון שהיא מכילה שני קרבות מונומנטליים – ראשית – הפרק "להעיר את המנגוג" – שהוא הסיפור המרכזי באוסף זה – ושנית המפגש הראשון של ת'ור עם גלקטוס. הסיפורים האחרים קטנים יותר בקנה מידה אבל עדיין עמוסי אקשן – מרתק במיוחד הפרק שבו ת'ור מצטלב עם חייזר המכונה בפשטות "הוא" – הדמות הזו כמובן כפי שכל מעריץ של מארוול יודע – תמשיך להיות אדם וורלוק. כל זה בצירוף של האיורים של קירבי, שהם לא פחות ממדהימים יוצרים ספר עם למעלה מ-400 עמודים אפיים עם סיפורים על עולמות שונים וקרבות קוסמיים, שלא יאכזבו אתכם.

לקניה בטוחה באמזון