דיק גרייסון

דיק גרייסון נוצר על ידי הסופר ביל פינגר והאמן בוב קיין, הוא הופיע לראשונה באפריל 1940 בסדרה הנקראת -Detective Comics (חוברת מס' 38) כגלגולו המקורי והפופולרי ביותר של רובין, שותפו של באטמן. כמה עשרות שנים אחרי, ב- 1984, בהשראת סופרמן, הוא מחליט להפוך לגיבור בפני עצמו והופך להיות Nightwing.

הסיפור של דיק גרייסון

דיק גרייסון היה בן 12 כשהצטרף ללהקת האקרובטים המשפחתית המכונה "משפחת גרייסון המעופפים". כשהם מגיעים להופיע בגות'האם, גרייסון שומע את טוני זוקו, המאפיונר, מאיים על בעל הקרקס כדי לסחוט ממנו כסף.בעל הקרקס מסרב והלילה האלים מסתיים ברצח הוריו לנגד עיניו של הילד. דייק נשלח לפנימייה, שם הוא חוטף מידי פעם מכות מחבריו ללימודים ובסוף נשלח לבית יתומים קתולי.

הוא מאומץ ע"י ברוס וויין וממש לא אוהב את זה עד שיום אחד הוא נתקל בשותפו של זוקו, אדי סקיבר, שכמעט רוצח אותו. למזלו של דיק, באטמן מציל אותו בשניה האחרונה ולוקח אותו למערת העטלף שלו, שם הוא חושף בפניו את זהותו האמיתית.ההיסטוריה של ברוס מאוד דומה לזו של הילד, וגורמת לו לראות את עצמו בילד. ברוס מציע לו להיות השותף שלו. דיק מסכים ובוחר את השם רובין. לאחר סדרת אימונים של חצי שנה הוא הופך לשותף החדש של באטמן, שלומד שהוא לא חייב להיות לבד.

לאחר תקופה של עימותים עם באטמן לגבי אופי הלחימה שלהם, דיק פורש וכאמור הופך להיות Nightwing שנהיה גם מנהיג ה-  Teen Titans.

בחוברת New 52 דיק גרייסון חוזר להיות Nightwing, אך נאלץ לזייף את מותו ולעבוד כסוכן חשאי מס' 37 בסוכנות Spyral. בריצה שנקראת Beasts of Burden דיק נורה בראש. הוא מחלים, אבל מאבד כל זכרון מעבר למות הוריו. באטמן מנסה להזכיר לו על העבר המשותף, שלהם, אך הניסיונות נכשלים ודיק חוזר ל-Bludhaven, שם הוא משנה את שמו לריק גרייסון ועובד בתור נהג מונית. הוא מנסה לחיות חיים רגילים, אבל הצורך להגן על הצדק מנצח אותו והוא חוזר להילחם בפשע.

דיק גרייסון בטלוויזיה ובקולנוע

דיק גרייסון זכה לאהדה רבה מהמדיות הבידוריות: 

 

  • ב-1943 הוא גולם ע"י Douglas Croft בסדרה בת 15 ]רקים בשם באטמן 
  • ב-1949 הוא השתתף בסדרה המצויירת באטמן ורובין, שם גילם אותו השחקן, Johnny Duncan
  • בשנים 1966-1968 הוא השתתף בסדרה החדשה של באטמן שן הוא גולם ע"י Burt Ward שגם שיחק בסרט באטמן שיצא ב-1966
  • ב-1995 הוא שיחק ב-Batman Forever , שם גילם אותו Chris O'Donnell
  • ב-1997 גילם אותו שוב  Chris O'Donnell בסרט Batman & Robin
  • ב-2006 הוא נרצח ע"י הג'וקר בסרט Batman Legends
  • ב- 2014 הואר קיבל סדרה בשם  Nightwing: The Series, שם שיחק אותו Danny Shepherd. באותה שנה גם יצא הסרט Nightwing: Prodigal ושם שיחק אותו Brady Roberts

וזה ממשיך וממשיך

ןכמובן סדרת הטלוויזיה Titans עבור שירות הסטרימינג DC Universe ו-HBO Max בגילומו של ברנטון ת'ווייטס.