וולברין

וולברין (Wolverine), שנולד לשם James Howlett וידוע בשמות כמו Logan או Weapon X,  הוא אנטי גיבור מוטציה עם חושים חייתיים מחודדים ויכולות פיזיות אדירות. אפשר להגיד שזה אחד מהדברים שהופכים אותו לדמות כלכך אהובה. הוא מוזנח, לא שולט בעצמו ואומר כל מה שהוא חושב, גם אם זה "לא נכון לומר בקול רם". בנוסף יש לו שלושה טלפיים נשלפות בכל יד ויכולת ריפוי המאפשרת לו להחלים מכל פציעה. הוא מוכר כחבר בקבוצות האקס-מן וגם חלק מהאוונג'רס. במאמר הזה נכיר קצת את הדמות ואת הקומיקסים שחייבים לקרוא, כדי להכיר את הדמות של וולברין באמת.

הופעה ראשונה של וולברין

אז אולי זה יפתיע אתכם, אבל ההופעה הראשונה של וולברין היא דווקא לא במסגרת סיפורי X-men, אלא בחוברת של Incredible Hulk 181 שהתפרסמה ב- 1974(יותר נכון, היא הופיע בעמוד באחרון של חוברת מס 180). היא נכתבה ע"י Len Wein ואוירה ע"י John Romita במטרה ליצור גיבור על קנדי, כדי להרחיב את המכירות באיזור זה. זה"כ זה מן הראוי שהדמות תתארח לראשונה אצלח האלק בגלל הרבה אלמנטים משותפים – שניהם נמצאים על גבול החיה-אדם עם יכולת קטנה לשלוט על עצמם. בחוברת זו האלק יוצא לטיול בקנדה והוולברין (שדרך אגב, בעברית הפירוש זה גרגרן), שעובד בתור סוכן ממשלתי קנדי, נשלח לעצור אותו ואת ה- Wendigo (האוייב של האלק). כשהוא רואה אותם נלחמים,הוא תוקף את האלק ללא הרבה הצלחה, מה שגורם לו להחליט ללכת על Wendigo. האלק מחליט לעזור לו. כשהם מפילים את Wendigo הם חוזרים להילחם אחד בשני.

הסדרה הראשונה שהוא השתתף בה בצורה קבועה היתה כבר  Giant-Size X-Men, שנכתבה ע"י Len Wein ואויירה ע"י Dave Cockrum והוא היה שם בעצם חלק מהדור החדש של ה-X-Men. הסדרה מספרת על פרופסור איקס, שמגייס צוות חדש ל-X-Men במטרה שיצילו את הדור המקורי של ה-X-Men.

ההיסטוריה של וולברין

העבר הרחוק של וולברין היה זמן רב תעלומה עבור הקוראים. בעצם רק לאחר הסיום של House of M, עברו המעונן של וולברין התחיל להתבהר ונפתחה למארוול ההזדמנות לספר סיפורים המבוססים על ההיסטוריה הארוכה שלו.

אזז מה שאנחנו יודעים עד היום זה שהוא נולד בקנדה. הוא סבל בילדותו ממחלות רבות, אבל מכיוון שהיה מוטנט, הוא עמד בהם יפה. הכוחות שלו התפרצו באמת כשנקם את רצח אביו. הטלפיים שלו נשלפו מכפות ידיו וננעצו ברוצח אביו. הוא שינה את שמו ללוגאן וברח ליער לגדול עם הזאבים. הוא הופך להיות מושא לניצור של ממשלות קנדה וארה"ב. כשהם תופסים אותו הם נוטעים בו מעין מתכת בלתי שבירה שמאפשרת לו להירפא מכל פציעה וגם מחזקים את הטפרים שלו בצורה משמעותית.  הוא משמש ככלי נשק לכל דבר עד שפרופסור אקסווייר לוקח אותו תחת חסותו ומצרף אותו לחבורת האקס-מן.

בסדרה Wolverine: Logan אנו רואים את וולברין חוזר ליפן כדי לסגור חשבון ישן, תוך שאנחנו מקבלים פלאשבקים לתקופתו ביפן במהלך מלחמת העולם השנייה. חוברת מאוד מומלצת למעריצי וולברין, דרך אגב. סגנון הניגודיות הגבוהה של אדוארדו ריסו משתלב עם הצבעים הציוריים של דין ווייט והם יוצרים קומיקס מושך מבחינה ויזואלית ומגוון מאוד. יחד, הם יכולים לתאר מגוון של רגשות ומצבי רוח שלוקחים את הקומיקס לשלב הבא.

עוד מבט על עברו אפשר למצוא בסיפור Wolverine: Weapon X של בארי ווינדור סמית (Barry Windsor-Smith), שהכניס את מארוול לעולם האפל אחרי ש-Watchmen ו-The Dark Knight Returns,של DC יצאו. בסיפור המעניין וגם קצת מפחיד הזה, הוא בוחן בצורה אינטנסיבית מה ומי הפך את וולברין לאיש-חיה שלמדנו להכיר ולאהוב. עברו האפל של וולברין כבר נרמז בעבר, אבל השיטות המייסרות של תוכנית Weapon X מבהירות שלוגן עבר תהליך לא פשוט בחייו. ווינדזור-סמית' לא נרתע מלתאר את ההתעללות הבלתי פוסקת של התוכנית שנועדה ליצור מכונת הרג מושלמת. זה מעניין לראות מה הפך את וולברין למשהו שהוא יותר מחיה שמסתובבת עם זאבים ואנו לומדים להכיר אותו כאנושי ממש.
זה סיפור חובה לכל מעריץ של וולברין ולמעריצי קומיקס בכלל. הוא גם מהווה אבן דרך ביקום של מארוול. בעיני הסיפור מדבר גם על איך אנחנו כל הזמן נדחפים להיות דברים שאנחנו לא על ידי האינטלקט העליון שיודע "מה הכי טוב".

וולברין בקולנוע

מעבר לסרטי אקס-מן, וולברין קיבל גם סרטים משלו. במאי 2009 יצא הסרט X-מן המקור: וולברין ( X-Men Origins: Wolverine). הוא בויים על ידי גאווין הוד ומככבים בו יו ג'קמן(שגם היה שותף להפקתו),בתפקיד הוולברין, לייב שרייבר בתפקיד סייברטות', החצי אח של לוגאן, ששונא את לוגאן בדיוק כמו שלוגאן שונא אותו, ודני יוסטון בתפקיד ויליאם סטרייקר. הסרט זכה לביקורות לא ממש טובות למרות המשחק המעולה של יו ג'קמן, אבל עדיין הכניס לאולפנים סכום מכובד של 373 מיליון דולר. הסרט גם זכה בפרס האקדמיה למוזיקה בסרט. לדעתי יש כמה אלמנטים שדווקא עובדים לא רע בסרט, הוא מצולם וערוך טוב, האפקטים לא רעים ויש הרבה אפילה כמו בסרטים הקודמים. המשחק מעולה – יו ג'קמן עושה עבודה מעולה עם הדמות האמביבלנטית הזו, וגם סזייברטות' וסטרייקר משוחקים היטב. הנקודות החלשות הם בעיקר בתסריט. לא הייתי קורא לסרט הזה כשלון, אבל הוא בהחלט לא עומד בציפיות של סרט גיבור על. אם המטרה שלכם בצפייה בו היא פשוט להינות, אני מאמין שזמן הצפייה שלכם לא יהיה מבוזבז.

ביולי 2013 יצא הסרט The Wolverine, שבוים על ידי ג'יימס מנגולד עם אותו קאסט ראשי. אפשר לומר שזה עיבוד למיני סדרת הקומיקס הקלאסית של כריס קלרמונט/פרנק מילר. אפשר לראות קטעים מהסיפור הזה בסרט. אבל אז יש דברים אחרים, רחוקים מהסיפור הזה. בעיני החלקים הטובים של הסרט, הם החלקים האיטיים והשקטים יותר של הסיפור. החלקים של וולברין ומריקו, בעצם. דווקא כל החלקים עם האפקטים המיוחדים וקטעי הפעולה הרועשים והצעקניים מבאסים ומורידים מההשפעה שהייתה לסרט עליי. וולברין נגד שינגן היא סצנה הרבה יותר חזקה ואמוציונלית מכל סצנת אקשיין קשוחה אחרת.

עוד קומיקסים מומלצים של וולברין

 בעיקר Wolverine Vol. 1(2020) #1-3

מאת הסופר בנג'מין פרסי והאמנים אדם קוברט וויקטור בוגדנוביץ', זו בעצם סדרת הסולו הראשונה של וולברין מאז חזרתו לחיים. וולברין מתמודד עם חייו החדשים במדינת המוטציות, קרקואה. אפשר לומר שהוא מאוד מאושר שם לראשונה בחייו, אבל מהר מואד הוא מסתבך בניסיון למצוא מי גנב משלוחים של סמים מקרקואן בשביל למכור אותם למרבה במחיר, כשעל הדרך הוא גם מוצא את עצמו מתמודד מול כמה ערפדים בפריז.

פרסי מציג את וולברין כמו שום סופר מאז לארי חמה לא הציג ולוכד בצורה מושלמת את הקול המיוחד של וולברין. בוגדנוביץ' וקובר מביאים איורים באמת מושלמים. אפשר לומר שזה לחלוטין אחת מהעבודות הטובות ביותר בקריירה של קובר, שגם מוכיח שהוא האמן הוולברין הטוב מכולם.

Vicious Circle (Incredible Hulk #340)

סיפור מלא אקשיין בו חברי האקס-מן נתקלים בהאלק בסופת שלגים נוראית. במפגש המקרי הזה, וולברין סוף סוף זוכה לקרב חוזר עם האלק. התוצאה גורמת להרבה נזק לשני הצדדים. למרות שהסיפור הזה של פיטר דיוויד, יכול היה בקלות להיות רק סיפור קרב (עם אמנות מדהימה של טוד מקפרלן הצעיר), הקומיקס חוקר יפה את הדמויות ואנו רואים וולברין מסוכסך עם עצמו בשאלה האם הוא גיבור ראוי או שהוא צריך להיכנע לאינסטינקטים החייתיים שלו.

טוד מקפרלן באמת עושה פה עבודה מדהימה ומדובר פה באחת מהקלאסיקות הגדולות של סיפורי האלק מאת אחד הסופרים הטובים ביותר שלו. 

Wolverine By Claremont & Miller

אחד הסיפורים הטובים שקראתי. כתיבה מעוררת חשיבה, אמנות יפה וקו עלילה נהדר. סיפור קלאסי עם כתיבה מהשורה הראשונה על גיבור-על בסגנון יפני נואר, בה וולברין שעושה את מה שהוא עושה הכי טוב, הורג נינג'ות! הסדרה הראשונה של וולברין החזיקה מעמד במשך עשרות שנים כסיפור המגדיר ביותר של הדמות. כריס קלרמונט ופרנק מילר מגבשים את לוגן כדמות שמוגדרת על ידי דואליות. בעוד שהמעריצים בדרך כלל נמשכים ל-Residente של ה-X-Men בגלל ההתנהגות הקודרת שלו והנטייה שלו לאכזריות, קלרמונט מבהיר שגם אצל לוגן יש רגש עז שמניע אותו.

החופשה של לוגן נקטעת  כאשר כאשר לורד שינגן, אביה הפושע, של אהובתו, מריקו יאשידה, משפיל את וולברין מול מריקו, הגיבור מטביע את צערו בבירה, קרבות בר… ובזרועותיו של המתנקש הפרוע יוקיו.

קלרמונט חושף את עברו הסמוראי של וולברין, ומוסיף רובד נוסף של מסתורין להיסטוריה המסתורית ממילא של לוגאן. מילר מתאים באופן מושלם לתהליך כאשר לוגן נאבק לרסן את אכזריותו ואת זעמו, אך אינו מפחד לקחת חיים בשירות משימתו.

כבר בפאנל הראשון, Claremont נותן לנו את ההצהרה שתהפוך לשם נרדף למוטנט הפופולרי ביותר של מארוול: "אני הכי טוב שיש במה שאני עושה. אבל מה שאני עושה זה לא מאוד נחמד". אף יוצר לא הצליח לסכם את וולברין בצורה כל כך מושלמת.

כמו כן, פרנק מילר, האמן/כותב של DAREDEVIL, ממשיך במה שהוא עושה הכי טוב: אקשן נינג'ה וסמוראים. שבט הנינג'ה המפורסם שלו The Hand מתנגש עם המוטנט גם. הסיפור מוצק והאמנות מושלמת. קלרמונט ומילר יוצרים צוות מושלם. אם אתם מעריצי אקס-מן/וולברין או חובבי נינג'ות, הספר הזה בהחלט בשבילך.

Astonishing Spider-Man & Wolverine

נכתב ע"י הסופר ג'ייסון אהרון והאמן אדם קוברט, מציג את מערכת היחסים האנטגוניסטית לפעמים בין וולברין לספיידרמן. הכל מתחיל בשוד בנק ששני הגיבורים מנסים לסכל והופך לטיול בזמן ששני הגיבורים מחפשים רמזים למה שקורה ומנסים לא להרוג אחד את השני תוך כדי. אהרון עושה עבודה מדהימה בלהראות את מערכת היחסים בין ספיידרמן לוולברין ומפתח אותה במהלך הסיפור, שבסופו הם מצליחים להפוך לידידים.

המיני-סדרה הזו בת 6 גיליונות מרגישה כמו תוכנית מצוירת באיכות גבוהה, ואינה דומה בשום אופן ל-24 הגיליונות הראשונים המצוינים של "Astonishing X-men". זה מהנה ושווה

Wolverine: The Brotherhood

נכתב ע"י הסופר גרג רוק והאמן דריק רוברטסון. וולברין יוצא למסע נקמה של רצח ילדה שביקשה את עזרתו. בדרך הוא מתעסק עם סוחרי נשק לא חוקיים, שוטרים מושחתים וכתות מוזרות.
וולברין של Rucka מציג תפיסה שונה על וולברין – יותר ארצי ממה שהדמות הייתה מזה זמן רב, אין פה מלחמה מול דמויות רשע מחופשותף אלא רוע של היומיום. ועדיין Rucka נשאר נאמן לנשמת הדמות. סגנון האמנות המחוספס אך המצויר של רוברטסון עבד טוב מאוד עבור הסיפור הזה. ראקה ורוברטסון בוולברין לא קיבלו מספיק קרדיט על העבודות שלהם לדעתי והסיפור הזה הוא אחד משיאי שלו.

וולברין מרצ'נדייז ותחפושות

מחזיק ממתקים בצורת וולברין

Wolverine Candy Bowl Holder

מחיר: $34.99

בין אם אתם מחפשים סידור לקערת הממתקים שלכם במסיבת פורים או האלווין  או סתם לעוד לילה חנוני עם החבר'ה, הוא מוכן למשימה. מומלץ לבדוק גם על שאר מחזיקי קערות הממתקים המדהימים של גיבורי על ונבלים שיש באתר.

לפרטים והזמנה

שברולט קורבט שנת 2020 עם דמות וולברין

2020 Chevrolet Corvette C8 Stingray Gold Metallic and Dark Blue and Wolverine Diecast Figurine X-Men Marvel Series Hollywood Rides 1/24 Diecast Model Car by Jada

מחיר: $28.99

  • גלגלי גומי.
  • מוצר עם רשיון מורשה
  • פנים מפורט, חיצוני.
  • מכסה מנוע ודלתות נפתחות
  • הדמות של וולברין בגובה 2 אינץ'
  • מידות בערךL-7.75, W-3.5, H-2 inches..

קניה מאתר DMW

תחפושת וולברין לגברים

X-Men Adult Wolverine Brown Costume

מחיר: $129.99

תחפושת וולברין למבוגרים עם הרישיון הרשמי של מארוול, הכוללת את הסכינים באצבעות ןעם המראה של וולברין בקומיקסים של שנות ה-80. באזטר החזה יש ריפוד למראה שרירים. לחגורה יש אפשרות התאמה והמגפיים מתאימות ללבישה על כל זוג נעליים וכמובן מגיע עם המסיכה להשלמת המראה.

לפרטים והזמנה 

תחפשות וולברין לילדים

Boys Deluxe Wolverine Costume

מחיר: $39.99-$49.99

אם גם הילד שלכם מעריץ של מארוול, התחפושת וולברין הזו תעבוד מעולה. תחפושת פוליאסטר עם ריפוד החזה למראה שרירים. חליפה מלאה כולל מסיכה.

לפרטים נוספים והזמנה