Shop Now

הטובים של די סי קומיקס

קומיקסים DC DC קומיקס פרסמו קומיקסים של סופרמן, באטמן ווונדר וומן עוד משלהי שנות השלושים המאוחרות. מה שאומר שיש להם די הרבה חוברות קומיקסים. הותק של החברה יכול לפעמים להוות אתגר עבור הקוראים החדשים שמנסים לנווט את עצמם בצורה הנכונה לקרוא את הקומיקסים. האמת היא, אין דרך אחת נכונה להתחיל עם DC Comics, ולמרבה הצער בניגוד לסדרות טלוויזיה, אין "פרק 1" מובהק. ספרי קומיקס מתפרשים על פני מספר כותרות של סדרות ומציעים כתוצאה מכך מסלולים סיפוריים לא ליניאריים.

אז מהו סיפור הקומיקס של DC הטוב ביותר בכל הזמנים? שאלה טובה, אבל אין מישהו שבאמת יכול לענות לכם על זה. בסופו של דבר מי אני שאבחר בין Kingdom Come או The Dark Knight Returns? מה שכן ניסיתי לעשות פה זה להדגיש את סיפורי DC הטובים ביותר שהודפסו אי פעם, לדעתי, תוך התייחסות לגישות שונות לגבי איפה להתחיל עם DC. אני ממליץ מאו דלקרוא גם את הקומיקסים המומלצים של באטמן וגם את העמוד על מון-אל

14 הקומיקסים המומלצים ביותר של DC

 Kingdom Come

אם פגשתם מעריצי DC ושאלתם אותם מה החוברת הכי אהובה עליהם, יש סיכוי טוב שהם ענו לכם Kindom Come. אחד מהסיפורים הטובים ביותר אם לא הכי טוב של מארק ווייד (כותב) ואלכס רוסל(המאייר האגדי) המספר על גיבורי DC ותיקים שחיים בעתיד הלא רחוק. לאחר שקם דור חדש של גיבורים שאיבד את המצפן המוסרי שלו, והפך לפזיז ולאלים באותה מידה כמו הנבלים שהם נלחמים בהם  ולאחר פרישתו של באטמן, הגלייה עצמית של סופרמן, והיעלמותם של שאר ליגת הצדק, נראה כי כל התקווה אבודה. אבל אחרי שאירוע קטלליסטי עולה בחיי מיליונים, ליגת הצדק חוזרת במטרה להחזיר איזון לעולם, אבל קודם היא צריכה להילחם כעל מקומה מחדש.

The Sandman: Overture

הקומיקס המקורי The Sandman של Neil Gaiman נחשב לאחד הקומיקסים הטובים ביותר שנכתבו עד היום. וב-2013 Gaiman יצר יחד עם האמן J. H. Williams III את קומיקס ההמשך שנחשב ליצירת מופת של ממש –The Sandman: Overture. למרות אזכורים לא מעטים לסיפור המקורי, גם אם לא קראתם את The Sandman המקורי (ואתם צריכים), אתם עדיין תהנו מקומיקס ההמשך הזה המספר על רעיון ויראלי שמופץ במהירות ועלול לסיים אינספור חיים אם לא יופסק. גרפיקה מדהימה, סיפור אווירתי וחזק וטוויסט מפתיע במיוחד, הופכים את החוברת לכזו אתם צריכים אצלכם בבית.

Suicide Squad: Get Joker


Suicide Squad: Get Joker היא סדרה בת שלושה חלקים, שיצאה באוגוסט 2021 עם סיפור פשע נואר הומוריסטי ואפל של הוצאת הספרים Black Label מבית דיסי קומיקס. RED HOOD מוביל את כוח המשימה X לקרב נגד הג'וקר! הפעם הוא חייב למות. בוי וונדר לשעבר והרד הוד הנוכחי, ג'ייסון טוד, מסכימים לעזור לצוד את הג'וקר יחד עם כמה מהנבלים האכזריים ביותר בעולם, כולל הארלי קווין, פיירפליי וכלב פראי. עלילה מעניינת ודיאלוגים מעולים

 

The Death and Return of Superman

אז ברור ששום רשימת "קומיקסים הכי טובים" בעיקר ברשימה של DC לא יכולה להחסיר את הקומיקס הזה (וההמשכים שלו- World Without a Superman, Reign of the Supermen, ו- Kal-El’s inevitable retur, שבעיני הסיפורים שלהם אפילו יותר טובים)

חובבי קומיקס כבר רגילים לראות את הגיבורים שלהם מתים וחוזרים לחיים, אבל פה מדובר בסיפור מיוחד כי הוא באמת טוב, אמין ומותח. סופרמן מקריב את חייו כדי להגן על המין האנושי מאיום גלובלי, והמין האנושי צריך ללמוד להתמודד בעולם ללא סופרמן.

אפשר לקנות את כל סדרת הסיפורים הזו בחוברת כריכה קשה אחת עם יותר מ- 1400 עמודים הכוללים את הסיפורים The Death of Superman, World Without a Superman and The Return of Superman יחד עם עוד כמה עמודי בונוס מעניינים.

Batman: The Dark Knight Returns

חוברת הכרחית לכל מעריץ באטמן. ביצירת המופת הזו Frank Miller ביחד עם Klaus Janson ו- Lynn Varley מביאים לנו גיבור אפל בעולם אפל וממציאים מחדש את באטמן והעיר שלו, גוטאם הפשע משתולל ברחובות, והאיש שהיה האביר האפל עדיין מעונה בזיכרונות מעשי הרצח של הוריו, אך כשהחברה האזרחית מתפוררת סביבו, הצד המדוכא של ברוס וויין משתחרר לבסוף מכבליו העצמיים והוא מחזיר את באטמן בכל הכח.  גם היום "באטמן: האביר האפל חוזר" נשאר קלאסיקה בלתי מעורערת ואחד הסיפורים המשפיעים ביותר שסיפרו אי פעם במדיום הקומיקסי ובעיקר על סיפורי באטמן שיצאו מאז. 

DC Rebirth

כדי ללמוד את ההיסטוריה של הדמויות האהובות עליכם, אתם לא תמיד חייבים לחזור אחורה. לפעמים לחזור לחוברת הראשונה בה הגיבור מופיע, יכולה להיות חוויה קצת מאתגרת ומתסכלת. DC Rebirth, שיצא ב-95 ונחשב לאחד האירועים הגדולים של DC נועד לעזור לקוראים חדשים (ומעריצים ישנים) להיכנס לתמונה יותר טוב. הסיפור הוא כזה – מ-2011 עד 2016 Dב פרסמו גרסאות חדשות (שהיו שנויות במחלוקת בקרב הקהל) של עולם מקביל הנקרא New 52. העולם מכיל כמה חוברות קומיקס ממש מעולות לדעתי, והוא גם מעולה לקוראים חדשים. אתם יכולים למצוא הרבה מאמרים שיסבירו איך לקרוא את זה בסדר הנכון או פשוט לקרוא את האוגדן שמאחד את כל הסיפורים הנמכרים ביותר של Rebirth מתוף 28 סדרות שונות עם כותבים מעולים כמו Gary Frank, Ethan Van Sciver, Ivan Reis, Phil Jimenez, Mikel Janín, Doug Mahnke ועוד. 

Wonder Woman: The Golden Age

אז בקרוב תעלה הסדרה החדשה "וונדר גירל" (Wonder Girl) של רשת CW ואנחנו עדיין ממתינים להפצת סקט המשך "וונדר וומן 1984", אז זו הזדמנות לדבר על אחת מגיבורות העל המפורסמות ביותר עד היום. על ברוב סיפורי גיבורי העל, לא צריך לנדוד לקומיקסים הראשונים כדי להבין את הסיפור. במקרה של וונדר וומן מומלץ מאוד לקרוא את הסיפורים הראשונים של William Moulton Marston, היוצר המקורי של וונד וומן. האוגדן הזה מהווה אוסף מושלם של הקומיקסים מתקופת ה- Golden Age, שאמנם מנסים הרבה פעמים לשמור על תקינות פוליטית, אבל בסופו של דבר עדיין מספרים על אישה עצמאית, משוחררת מינית ומתקדמת. 

Crisis On Infinite Earths

ל- DC היתה בעיה לשמור על המשכיות לאורך שנות ה-80 עד שיצא הקומיקס Crisis on Infinite Earths, שהרעיד את העולם של  DC ע"י כך שעיבד מחדש את ציר הזמן שלה ובישר את ההתחלה של הפסקת בלבול ההמשכיות שהיה נהוג עד אז.

Anti-Monitor מציג איום ממשי על כדור הארץ. משבר זה משלב עשרות גיבורים מכל רחבי ה- Multiverse, והיה הסיבה למותם המזעזע של בארי אלן וסופרגירל, והבסיס להפיכת וולי ווסט כפלאש החדש ולסדרות שהתקבלו היטב כמו איש הפלדה של ג'ון בירן, באטמן: השנה הראשונה של דייוויד מזוצ'לי ופרנק מילר וכמובן וונדר וומן: אלים ותמותה של ג'ורג' פרז. סיפור חזק ואפי כמו שרק DC יודעים לעשות. אם חשבתם לנסות את אחד ה-crossoverים של DC, התחילו מזה. למעריצים אמיתיים מומלץ לבדוק גם את ה – Crisis on Infinite Earths Box Set

Harley Quinn Vol. 1: Die Laughing

כולם אוהבים לצחוק וכך גם הארלי קווין, חברתו לשעבר הג'וקר. מאז שעזבה אותו היא יצאה לדרך עצמאית, בה היא בנתה לעצמה מערכות יחסים חדשות ובית משלה בקוני איילנד. לרוע המזל, במקרה זה אפוקליפסה זומבית. הכל החל להיראות מושלם חוץ מדבר אחד-  מתקפת זומבים. Die Laughing הוא הספר הראשון בסדרת הארלי קווין: לידה מחדש. קומיקס כייפי המשלב דרמה טובה, שטותניקיות ורומנטיקה. מומל. במיוחד למעריצי ה- New 52.

Batman by Neal Adams Omnibus

ניל אדמס (Neal Adams)  נחשב בתור המאייר הטוב ביותר של באטמן ולמאייר המשפיע ביותר על עולם הקומיקס בכלל. בנוסף לזה ללדני אוניל וניל אדמס קרדיט גדול בשינוי הפרסונה של באטמן מהדמות המוגזמת שלו ב- 66 ' אל "האביר האפל" שאנחנו מכירים ואוהבים היום. האוגדן האיכותי מהווה דרך מעולה להשלמת פערים. הוא מכיל 3 ווליומים של באטמן שאויירו בצורה מדהימה ע"י ניל אדמס בשנות ה-70 ונראים רעננים ומודרניים גם היום.

The Great Darkness Saga

אולי אחד הסיפורים הותיקים בעולם של DC, שלא מקבל הרבה התייחסות ביקום ה-DC המודרני. עם איורים מדהימים וסיפור דינאמי ומרתק, The Great Darkness Saga' מספר את סיפורו של דארקסייד, אדון אפוקוליפס האפל, שעשה את דרכו למאה ה -31. הסיפור איחד מספר נבלים של לגיון גיבורי העל, ושילב אותם עם אלמנטים של המאה העשרים. מדובר בקומיקס שהגדיר את עידן הלגיון, והציב את הבסיס למה שבא שנים אחרי.

האוגדן הזה מכיל את החוברות #284-296 ו- LoSH Annual #1, אבל הסאגה עצמה מתחילה רק בחוברות מספר #290-294, מה שאומר שאנחנו מקבלים באיזור ה-200 עמודים שמובילים אותנו לסיפור עצמו.

Blackest Night

אחד מאירועי הקרוסאובר הגדולים ביותר בתולדות של DC! גיבורי על ונבלים קמים לתחייה לקרב אפי של טוב מול רשע, המשתרע מגלקסיות חלל רחוקות ועד למאבקים בשטח של אנשים שנלחמים ברחובות. גיבורים נאלצים להתעמת עם האני האמיתי שלהם בזמן שנבלים נכנעים לכוחות חשוכים בהרבה מכל מה שהם התמודדו איתם. איורים מדהימים בסיפור אפל עם הרבה טוויסטים והתהפכויות. למעריצים האמיתיים מומלץ לבדוק את הסט שנקרא  Blackest Night Brightest Day Box, הכולל 12 חוברות עם כריכה קשה המאגדים את כל אירועי  Blackest Night and Brightest Day של Geoff Johns ועוד סט של 9 Lantern rings וחוברת איורים אחת. מדובר באופציה לא זולה בכלל, אבל מעריצים אמיתיים יהנו ממנה מאוד.

Suicide Squad: The Silver Age

אז בקרוב ייצא לנו סרט חדש של Suicide Squad והשמועות איפלו מדברות על סילווסטר סטאלון כאחד המשתתפים, אז הרשו לי להמליץ לכם על אוגדן ענק בן יותר מ-300 עמודים של גליונות מהשנים 1959-1966, המשחוזרים בצורה גאונית וכוללים את כל הגלגולים המוקדמים של Suicide Squad. מדובר באוגדן כייפי מאוד עם סיפורי Suicide Squad הקלאסית בזמן שהם יוצאים להרפתקאות באיים אבודים מלאים במפלצות, דינוזאורים, פיצוצים, אקדחים, טנקים, מעשי גבורה מדהימים ועוד פיצוצים!

הגיליונות המקוריים הם The Brave & The Bold # 25 – # 27 ו- # 37 – # 39. פלוס סיפורי המלחמה הכוכבים # 110, # 111, # 116- # 121, # 125, # 127 ו- 128.

The Starman Omnibus 1

אם אתם מעריצים גדולים של טוני האריס(EX MACHINA) ושל יצירותיו של ג'יימס רובינסון,(BATMAN: FACE THE FACE) אז אתם תאהבו את סדרת גיבורי העל הקלאסית STARMAN, בכיכובו של גיבור העל Gen-X, המוצגת מחדש בפורמט איכותי. סיפור חכם ומלא רבדים על ג'ק נייט – אספן עתיקות וסוחר – יורש את שמו וכוחות הזהות ה-STARMANית הישנה של אביו מאחיו הבכור, שנרצח. ג'ק שמסתגל בחוסר רצון לתפקידו, ממציא מחדש את המראה של סטארמן, וזונח  את האדום והירוק המסורתי לטובת עור שחור ומשקפי טייסים. אך ג'ק ירש מאחיו יותר מאשר זהות הרואית.

Absolute All Star Superman

הסופר גרנט מוריסון והאמן פרנק קואטי איחדו כוחות שוב לטובת סדרה בת 12 גיליונות שלקח כמעט שלוש שנים להשלמת פרסומה המקורי, במטרה ליצור סיפור סופרמן רענן וקלאסי.ברומן גרפי מדהים מבחינה רגשית ויזואלית הסדרה עונה על שאלה פשוטה, כיצד יבלה סופרמן את ימיו האחרונים על פני האדמה. בסיפור שיכול להוות גם האנציקלופדיה המלאה של סופרמן, סופרמן מגלה שיש לו רק שנה לחיות, והוא בוחר לבלות את מעט הזמן שנותר לו על כדור הארץ, באופן סופרמן אמיתי, בניסיון לעשות את המקסימום שהוא יכול, להשאיר את הכוכב בטוח גם אחרי לכתו. זה באמת אחד מסיפורי סופרמן הטובים בכל הזמנים, הנותן מבט יפה ולא שגרתי, על מה שהופך את סופרמן לאצילי, מוערץ ואהוב.