ארצ'י קומיקס

אם רוצים להתחיל לקרוא את הקומיקסים של ארצ'י, זה יכול להיות קצת מרתיע. הפעם הראשונה שארצ'י וחבורת הופיעו היה בקומיקס  Pep Comics #22 בשנת  1941. אז לדעת איפה להתחיל בקומיקס שהתחיל לפני יותר מ-70 שנה זה לא פשוט. אבל זה בהחלט מומלץ להתחיל. ארצ'י והחבורה יצרו מותג ייחודי, שעובד כבר 7 עשורים עם הומור המשלב תעלולי נוער, הומור סלפסטיק ותקלות רומנטיות. הדמות של ארצ'י מושפעת מ- Bob Montana, אחד מיוצרי הקומיקס ומה שבדר"כ נראה שם זה את ארצ'י מנסה לבחור בין בטי או ורוניקה וכל פעם מסתבך בגלל זה. ג'אגהד הגדול. ורג'י המטומטם. אם אתם רק מתחילים עם ארצ'י יש כמה דרכים שאפשר לגשת לזה:

  • פשוט לבחור חוברת באקראי
  • לבחור לפי דמות
  • ספרים ואוגדנים
  • חוברות Digest

חוברות Digest זה פורמט של ארצ'י הקלאסי שהחל לצאת במקביל לארצ'י במחודש. מדובר בחוברות במחיר סביר המכילות הרבה יותר עמודים

אם אתם רוצים ללכת על בטוח, הכנו פה רשימה מעולה של הקומיקסים הטובים ביותר של ארצ'י

איפה להתחיל עם ארצ'י קומיקס?

Archie 1000 Page Comics Joy

יש לא מעט ספרי ארצ'י קומיקס המרכזים בתוכם את המיטב של ארצ'יי, אבל הספר הזה הוא המקום הנכון להתחיל איתו. מדובר הכרך האחרון ואולי הגדול ביותר של ארצ'י אי פעם, עם למעלה מ-100 סיפורים בצבע מלא בפורמט הדומה לסדרת Archie Digest הפופולרית. בכרך זה 1000 עמודים של סיפורי קומיקס קלאסיים של ארצ'י, שמציעים את אותו תמהיל של הומור פרוע, קסם מביך ואמינות אמיתית ששמרה על ארצ'י והחבורה פופולרית בקרב ילדים ומשפחות כבר למעלה מ -75 שנה.

The Best of Archie Comics

החוברות יצאה בחגיגות ה-70 שנה לקומיקס וכעבור עשור חודשה לחגיגות ה-80 שנה עם למעלה מ -50 סיפורי קומיקס שנבחרו ביד על ידי סופרי ארצ'י, אמנים, עורכים והיסטוריונים ידועים.הספר כולל גם המון אנקדוטות משעשעות על מאחורי הקלעים של הקומיקס, יוצריו וההשפעה הייחודית של ארצ'י על תרבות הפופ של אמריקה! המאמרים האלה קצת לפעמים קצת יותר מידי טפיחה עצמית על השכם, אבל הם עדיין מעניינים. מי שמכיר את ארצ'י יאהב לראות כיצד הוא השתנה לאורך השנים עד שהפך למה שהוא היום. ניתן גם לראות איך סגנון הסיפורים השתנה מהרגע שהוא החל לפנות לדור החדש. מיועד לצעירים ומבוגרים

The Best of Archie Comics 3 Deluxe Edition
(Best of Archie Deluxe)

הכרך השלישי של ארצ'י בסדרת הרומנים הגרפיים של ארצ'י, המציגים סיפורים מעולים משמונת העשורים המצויינים של ארצ'י, שנבחרו באהבה על ידי יוצרי ארצ'י, עורכים והיסטוריונים מ -200,000 עמודים של חומר. אני אוהב את הכרך הזה יותר משני קודמיו בגלל שהוא מתמקד בדמויות הראשיות והחלק של שנות ה-40 יותר ארוך. ספר חובה לכל חובב ארצ'י ואוהדי קומיקס בכלל.

סדרת Archie Horror

מדובר בליין למבוגרים שבעצם מכניס את הדמויות של ארצ'י לתוך סרטי אימה. השילוב הזה מרגיש מאוד לא טבעי, אבל זה גם מה שכיף. יש איזו שמחה מסוימת בלראות את הדמויות האיקוניות האלה מוצבות במצבים  שהם לגמרי לא רגילים להתמודד. אפילו משולש האהבה בין ארצ'י לבטי וורוניקה, שעדיין קיים, מוצג בצורה הרבה יותר בוגרת. גם אם אתם לא מהמעריצים הגדולים של ארצ'י, אתם תהנו מהקומיקסים המרעננים האלה.  אלה המומלצים בליין הזה:

Afterlife With Archie

הקומיקס הראשון בליין האימה, שיצא ב-2013 ומתאר מתקפת זומבים שמתחילה ב-  Riverdale. אני יודע שזה נשמע כמו שיבוט של המתים המהלכים, אבל מדובר בסיפור מקורי המשתמש באפוקליפסה של זומבים כרקע לבנייה מחדש של כל מה שחשבתם שידעתם על ארצ'י … ובכלל על קומיקס אימה.


כאשר חיית המחמד האהובה של ג'אגהאד נהרגת, ג'אגהאד פונה לאדם היחיד שהוא מכיר שיכולה לעזור להחזיר את חברו הטוב והפרוותי – סברינה המכשפה המתבגרת. באמצעות קסם שחור, סברינה מצליחה להחזיר את חיית המחמד לחיים. אבל היא לא אותו דבר … ומה שזה לא יהיה שהיא הביאה איתה מהמוות, מתחיל להתפשט, ארצ'י, בטי, ורוניקה והחבורה צריכים לברוח מריברדייל במהירות. האיורים בקומיקס עשויים היטב, כי הם מתנערים מסגנון ארצ'י המסורתי, מה שעוזר להפוך את הסדרה הזו לסדרה בפני עצמה.

Chilling Adventures of Sabrina Vol. 1

הספר מכיל את חמשת הגיליונות הראשונים של סדרת הקומיקס המתמשכת Chilling Adventures of Sabrina, המספרים על מכשפה צעירה שמנסה לחיות חיים רגילים כתלמידת תיכון.  ערב יום הולדתה השש עשרה, הקוסמת הצעירה סברינה ספילמן מוצאת את עצמה על פרשת דרכים, ונאלצת לבחור בין גורל לא אנושי לחבר האנושי שלה, הארווי. אבל אויב מעברה של משפחתה הגיע לגרינדייל, מאדאם שטן, ויש לה תכניות משלה.

Vampironica

סיפור קומדיה/אימה על נערה המנווטת את חייה מאדם לערפד. כאשר ורוניקה,  ילדה עשירה מקומית, ננשכת (יחד עם משפחתה) על ידי ערפד בן מאות שנים, צמאונה לדם מאיים להפוך את ריברדייל למקלט של מתים. האם היא תשים סוף לאיום הערפדים או תיכנע לתאוות הדם שלה? עלילה נהדרת, איורים תוססים צבעוניים.

Jughead: The Hunger Vol.1

לג'אגהאד ג'ונס תמיד היה תיאבון שאינו יודע שובע … אבל מה אם הרעב שלו הגיע ממקום מרושע? כאשר רוצח איום נמצא במנוסה ולוקח את חייהם של כמה מהתושבים הידועים והמוערכים ביותר בריברדייל, המורשת האפלה של ג'אגהד ומשפחתו מתגלה. הצטרף לסופר פרנק טיירי (Wolverine) ומייקל וולש (Secret Avengers) ופט וטים קנדי (Death of Archie) על האוסף המחריד הזה עם איורים מדהימים, גוריים ומחרידים.